19 MAYIS
İLKOKULU 4/G SINIFI DEĞERLER EĞİTİMİ ŞUBAT AYI ÇALIŞMA RAPORU
SINIFI
|
4/G
|
||
DEĞER
ADI
|
SABIR
|
||
ALT
DEĞERLER
|
1-Öz Denetim 2-Azim ve
Kararlılık
3-Öz Disiplin4- Haklara Saygı ve Hakkını Arama
5- Felaketlere Karşı Kendimizi ve Toplumu Nasıl Koruyabiliriz 6-
Sorumluluklarımızı Yerine Getirebilmek İçin Sabır7- Hayatın Zorluklarına
Karşı Sabır
|
||
YAPILAN
ETKİNLİKLER
|
KATILIMCI
GRUP
VE SAYILARI
|
||
Öğrenci
|
Veli
|
||
1.Sınıf
içerisinde akıllı tahta kullanılarak
öğrencilere sabır ile ilgili slâyt,
video gösterimi( H.Z Eyüp ,
Azimlilik, Sabır,Medeniyet okulu )yapıldı ve bilgi aktarımı sağlandı.
|
22
|
19
|
|
2.
Sabır ile ilgili sınıf panosu
oluşturuldu.
|
|||
3.
‘’Çırpınan kurbağalar’’ hikayesi okundu.Hikayenin
nasıl bitmiş olabileceğini tahmin ederek yazmaları istendi.
|
|||
4.
Sabır ile ilgili konuları kapsayan kitaplar sınıfa getirilip bölümler okundu.
|
|||
5.
Sabır ile ilgili slogan yarışması düzenlendi. Seçilen slogan panoya asıldı.
|
|||
6-‘’Bak
postacı geliyor’’,’’Ne ekersen onu biçersin’’ etkinlikleri yapıldı.
|
|||
YAPILAN
FAALİYETLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ
|
1-Hikâyeler ile ilgili sorular sorularak ‘’ana
fikir’’ oluşturulmaya çalışıldı.Alınan cevaplar doğrultusunda ‘’Sabır’’konusu
pekiştirildi.
2-Öğrenci
değerlendirme formu dolduruldu
|
KARŞILAŞILAN
PROBLEMLER VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
|
Çocuklar hiçbir şeyi kendiliklerinden
anlamazlar. Onlara anlaması için yardımcı olmak gerekir. Sabır eğitimi
anlayışı ile yapılmadığında, çocuklar o işi eğlence haline getirirler ve
hiçbir fayda elde edilemez. Yapılan işleri sabır eğitimi haline getirmek zor
değil. Çocuğun yaptığı işin önemli olduğunu, dikkat etmesi gerektiğini,
sorumluluğunu yerine getirmesini anlatmak ve takip etmek gerekiyor. Meşgul
olduğu işin canlı türü olması, bunları anlatmayı kolaylaştırır. Periyotlara
dikkat etmek, mesuliyetini belli periyotlarla yapmasını temin etmek ve
canlılarla meşgul olduğu hususundaki dikkatin canlı tutmak, işi sabır eğitimi
haline getirir. çocuklarımızın
başarılı olabilmesi için sabırlı ve fedakâr olmalıyız. Ve onların bir şeyler
başaracağına inanmamız gerekmektedir. Unutmayın ki, zihinsel engelli çocuklar
bile sabırlı ve iyi bir eğitimle bir şeyler öğrenir ve başarırlar.
|
YAPILAN
ÖRNEK ETKİNLİKLER
|
PERFORMANSINI
TEST ET
1)Sınavlara ne zaman
çalışmaya başlarsın? a)Her zaman derslerime günlük çalışırım sınav olsa da
olmasa da.
b)Sınava
bir hafta kala hallederim ben o dersi ya. c)Son gece diye bir şey var abi,
sınavdan 10 dakika önce de tekrar ettim mi tamamdır. 2)Televizyon izliyorsun
ve çok susadın ne yaparsın? a)Kalkıp su içerim tabi. b)Birinin mutfağa
yönelmesini bekler ve su isterim. c)Anne! Çok susadım, diye bağırırım.
3)Normal zamanlarda günde kaç saat uyursun? a)6 ile 8 saat arası değişir.
b)Evdekiler
kaçta uyursa uyur, onlar kaçta uyanırsa uyanırım. Kaç saat olduğunu
hesaplamadım. c)Uykum gelince uyur, uykudan sıkılana uyanmam. 4)Öğretmen 1
hafta sonrası için ödev verdi ne zaman yapmaya başlarsın? a)İlk fırsatta
yapmaya başlar, ders saatine kadar kontrol ederim. b)Arada hafta sonu var
evdekilerle beraber yaparız. c)Eğer hatırlarsam son gece yetiştirmeye
çalışırım, olmazsa dersten hemen önce yapan arkadaşlardan bakarım, oda
olmazsa dünyanın sonu değil ya alt tarafı ödev yapmam.
5)Ertesi gün saat 7 de dersin
var kaçta uyanırsın? a)Hazırlanma ve kahvaltımı hesaplar ona göre uyanırım.
b)Annemin beni kaldırması gerekecek galiba. c)Uyanmam için birinin beni
tekmelemesi yada sürüklemesi lazım.
|
|
|
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder