sevgi

19 MAYIS İLKOKULU 4/G SINIFI DEĞERLER EĞİTİMİ  ŞUBAT AYI  ÇALIŞMA RAPORU

SINIFI
4/G
DEĞER ADI
SABIR
ALT DEĞERLER
1-Öz Denetim 2-Azim ve Kararlılık 3-Öz Disiplin4- Haklara Saygı ve Hakkını Arama
5- Felaketlere Karşı Kendimizi ve Toplumu Nasıl Koruyabiliriz 6- Sorumluluklarımızı Yerine Getirebilmek İçin Sabır7- Hayatın Zorluklarına Karşı Sabır


YAPILAN ETKİNLİKLER
KATILIMCI
GRUP VE SAYILARI
Öğrenci
Veli
1.Sınıf içerisinde akıllı  tahta kullanılarak öğrencilere sabır  ile ilgili slâyt, video gösterimi( H.Z Eyüp   , Azimlilik, Sabır,Medeniyet okulu )yapıldı ve bilgi aktarımı sağlandı.
22
19
2. Sabır  ile ilgili sınıf panosu oluşturuldu.


3. ‘’Çırpınan  kurbağalar’’ hikayesi okundu.Hikayenin nasıl bitmiş olabileceğini tahmin ederek yazmaları istendi.


4. Sabır ile ilgili konuları kapsayan kitaplar sınıfa getirilip bölümler okundu.



5. Sabır ile ilgili slogan yarışması düzenlendi. Seçilen slogan panoya asıldı.


6-‘’Bak postacı geliyor’’,’’Ne ekersen onu biçersin’’ etkinlikleri yapıldı.



YAPILAN FAALİYETLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ
1-Hikâyeler ile ilgili sorular sorularak ‘’ana fikir’’ oluşturulmaya çalışıldı.Alınan cevaplar doğrultusunda ‘’Sabır’’konusu pekiştirildi.
2-Öğrenci değerlendirme formu  dolduruldu
KARŞILAŞILAN PROBLEMLER VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
Çocuklar hiçbir şeyi kendiliklerinden anlamazlar. Onlara anlaması için yardımcı olmak gerekir. Sabır eğitimi anlayışı ile yapılmadığında, çocuklar o işi eğlence haline getirirler ve hiçbir fayda elde edilemez. Yapılan işleri sabır eğitimi haline getirmek zor değil. Çocuğun yaptığı işin önemli olduğunu, dikkat etmesi gerektiğini, sorumluluğunu yerine getirmesini anlatmak ve takip etmek gerekiyor. Meşgul olduğu işin canlı türü olması, bunları anlatmayı kolaylaştırır. Periyotlara dikkat etmek, mesuliyetini belli periyotlarla yapmasını temin etmek ve canlılarla meşgul olduğu hususundaki dikkatin canlı tutmak, işi sabır eğitimi haline getirir.  çocuklarımızın başarılı olabilmesi için sabırlı ve fedakâr olmalıyız. Ve onların bir şeyler başaracağına inanmamız gerekmektedir. Unutmayın ki, zihinsel engelli çocuklar bile sabırlı ve iyi bir eğitimle bir şeyler öğrenir ve başarırlar.







YAPILAN ÖRNEK ETKİNLİKLER

 PERFORMANSINI  TEST ET
1)Sınavlara ne zaman çalışmaya başlarsın? a)Her zaman derslerime günlük çalışırım sınav olsa da olmasa da.
b)Sınava bir hafta kala hallederim ben o dersi ya. c)Son gece diye bir şey var abi, sınavdan 10 dakika önce de tekrar ettim mi tamamdır. 2)Televizyon izliyorsun ve çok susadın ne yaparsın? a)Kalkıp su içerim tabi. b)Birinin mutfağa yönelmesini bekler ve su isterim. c)Anne! Çok susadım, diye bağırırım. 3)Normal zamanlarda günde kaç saat uyursun? a)6 ile 8 saat arası değişir.
b)Evdekiler kaçta uyursa uyur, onlar kaçta uyanırsa uyanırım. Kaç saat olduğunu hesaplamadım. c)Uykum gelince uyur, uykudan sıkılana uyanmam. 4)Öğretmen 1 hafta sonrası için ödev verdi ne zaman yapmaya başlarsın? a)İlk fırsatta yapmaya başlar, ders saatine kadar kontrol ederim. b)Arada hafta sonu var evdekilerle beraber yaparız. c)Eğer hatırlarsam son gece yetiştirmeye çalışırım, olmazsa dersten hemen önce yapan arkadaşlardan bakarım, oda olmazsa dünyanın sonu değil ya alt tarafı ödev yapmam.
5)Ertesi gün saat 7 de dersin var kaçta uyanırsın? a)Hazırlanma ve kahvaltımı hesaplar ona göre uyanırım. b)Annemin beni kaldırması gerekecek galiba. c)Uyanmam için birinin beni tekmelemesi yada sürüklemesi lazım.


Şube Öğrenci Temsilcisi

İmzası
 

Şube Sınıf Öğretmeni

                                                                                                                                                           


                                                                 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder